Als verlieskundige inspireert Jolanda mensen in hun persoonlijke ontwikkeling en begeleidt zij hen bij het nemen van persoonlijk leiderschap tijdens alle vormen van verlies. Dit doet zij op een doortastende, verbindende en creatieve manier, passend bij de unieke situatie van iedere cliënt.
Het rouwproces kent verschillende lagen en verloopt vaak met ups en downs. Bij De Wijstgronden staat begrip voor deze complexiteit centraal. Zij helpt mensen om hun verlies te verwerken, inzicht te krijgen in hun emoties en stappen te zetten richting herstel en groei.
Het bedrijf is gevestigd in Uden, in de omgeving van de Wijstgronden, een gebied dat op een breuklijn ligt. Deze unieke locatie vormt een inspiratiebron voor het merk en symboliseert de gelaagdheid en veranderingen die inherent zijn aan rouw en verlies.
Logo
Rouw en verlies zijn onderwerpen die iedereen raakt. De gelaagdheid en de ups & downs van dit proces zijn terug te vinden in het logo, het woordmerk en het beeldmerk van De Wijstgronden. Zo weerspiegelt de visuele identiteit de kernwaarden van het merk: rust, vooruitgang en puurheid.
Typografie
Het primaire lettertype Poiret One staat voor rust, vooruitgang en puurheid. Een voorbeeld hiervan is de kleine letter 'e', die symbool staat voor de vooruitgang binnen een moeilijk proces. Dit lettertype wordt aangevuld met Boilover, dat door de afgeronde hoeken een zachte en ondersteunende uitstraling geeft.
Kleuren
De wijst in de Wijstgronden is een uniek natuurverschijnsel: roestkleurig water en een bodem die symbool staan voor wijsheid en verwerking. Deze roestkleur vormt samen met groen, dat staat voor groei en puurheid, het basispalet van het merk.
Fotografie
Bijpassende fotografie en video stralen de kracht van het merk uit: rustig, betekenisvol en puur, passend bij de begeleiding van rouw en verlies.

Meer projecten:

Back to Top