Jésu is een plantaardige worst die het aanbod binnen plantaardige borrelhapjes uitbreidt. Gemaakt met lokale, biologische en vegetarische ingrediënten en unieke smaakcombinaties, vormt Jésu een bijzondere toevoeging aan de traditionele borrelplank.
Voor dit project heb ik samengewerkt met Sarah Schmit, Steffen Verhegge en Kimberly de Vos.
Jésu richt zich op flexitariërs in de Benelux, tussen de 25 en 40 jaar, die avontuurlijk zijn ingesteld, graag nieuwe smaken ontdekken en waarde hechten aan gezellige momenten met vrienden en familie, gecombineerd met lekker eten en drinken.
Logo
De illustratie in het Jésu-logo is geïnspireerd op de binnenkant van de worst. De vluchtige lijnen symboliseren het vluchtige en speelse karakter van het merk.
Typografie
Het primaire lettertype Bagea sluit aan bij het woordmerk en straalt zowel luxe als warmte uit, terwijl het secundaire lettertype Source Code zorgt voor goede leesbaarheid van de ingrediënten.
Kleuren
De kleuren van Jésu zijn zorgvuldig gekozen: diep paars en zacht roze voor warmte en gezelligheid, vrolijk blauw en geel voor speelsheid en toegankelijkheid.
Grafische elementen
In het grafische ontwerp van de huisstijl zorgen rechthoeken en driehoeken voor contrast met de ronde vormen van het logo, zodat het product extra opvalt in de supermarkt.
Verpakkingsontwerp
De puzzelbox is geïnspireerd op traditionele Japanse verpakkingen, waarmee de link wordt gelegd naar de Japanse bonen die gebruikt worden voor de worst. Deze limited edition verpakking versterkt het unieke karakter van het product.
Merchandise
Passende merchandise om Jésu centraal te stellen bij elk borrelmoment..
Fotografie
Het gevoel van gezelligheid, warmte en samenzijn komt ook terug in de hoogwaardige fotografie van het merk. Door het product en de borrelsetting zorgvuldig in beeld te brengen, wordt de beleefbare ervaring van Jésu direct zichtbaar voor de consument.